​"If quality is an issue,

We are your partner"​

Corvette traps

Once upon a time​

Husk 90% af Corvetterne har været med i krigen. I 70'erne havde de ingen anden værdi end brugtbils prisen. De kørte om vinteren, de blev modificeret (opskårene skærme etc.), de kørte streetrace m.m.

Disse biler kan have levet et hårdt liv. Undgå disse og koncentrere dig om de sidste 10%.

Ord forklaringer topp

  • ​Non Hit Body: Bilen har aldrig haft større skade i fiberkarosseriet.
  • ​Bill of Sale: Bilen oprindelige salgs slutseddel
  • ​Owners manual: Bilen originale instruktionsbog.
  • ​Consumer information: Tekniske specifikationer
  • ​Vehicle warranty: Owner service med "Protector-o-plate", metalplade med første ejers navn, dokumentation ved påstået. En Ejer Bil.
  • ​Tanksticker: Original udstyr order (build sheet) limet ovenpå originaltanken. Kan ses gennem benzinpåfyldningen gummibælg. Kan kun afmonteres ved udtagning af tank- eller rammeløft.

  • Motorstørrelser:

    ​​Small Block:
    283cu (4,8L)
    ​327cu (5,4L)
    ​350cu (5,7L)

    Big Block
    396cu (7,0L)
    ​427cu (7,3L)
    ​454cu (7,6L)

    Mere information om motorer og ydelser finder du nederst på "Corvette historie#
  • Gearkasser:

    ​3trins: Standart fra 55-66
    ​4trins:
    ​m20 Standart fra 67
    ​m21 Close Ration, lille vandring i gearskift.
    ​m22 Rock Crusher, yderst sjælden.
    ​Powerglide: 53-67 (2Trins automatgear)
    ​350 Turbo-Hydra-Matic: 3Trins automatgear.
    ​400 Turbo-Hydra-Matic: 3Trins automatgear H.P.

    ​​Match. #: Matching numbers indebær org. drivetrain, bilen motor nr. stemmer med stelnummer etc.​
  • H.P. (High Performance):
    Højt ydene small block og big block, som hovedregel med mekaniske ventilløfter og høj kompression.
  • P.S:
    ​Power Stearing = Servo Styring.
    ​​
  • P.B:
    ​Power Brake = Bremseforstærker.
    ​​
  • P.W:
    ​Power Window = El ruder.
    ​​
  • T.T:
    ​Tilt og telescope rat.
    ​​
  • AC:
    ​Air Condition, fra 1963->.
    ​​
  • T-Top:
    ​Aftagbart tag-dele, 1968->.
    ​​
  • Top:
    ​Aftaglig caleshe på Cabriolet.
    ​​
  • Hardtop:
    ​Fast tag til cabriolet.
    ​​
  • Six Pack:
    ​3x2 portet Caburatorer, 1967->
    ​​
  • Sidepibe:
    ​Udstødning langs karosseriet. 1965-67 + 1969.
    ​​
  • Knock off wheels:
    ​Aluminiumsfælg med spinner. 1964-67.

    Dette er hovedudstyr, til at give dig et overblik over en eventuel bils stand og udstyr niveau.
    Vældig gode at kunne.​

Fæller, check out​

OBS! Alle priser er i "værste fald" og baseret på, at du ikke kan udføre arbejdet selv.

  • Ramme:
    ​- Rust, speciel foran baghjulene, hvor rammen svinger op.
    ​- Skæv ramme (tidliger uheld), bilen kører skævt, kun en krydsmålning kan afgøre det.
    ​Dårlig ramme = rammelyft, omkostning ca. 50-100.000kr (se "restaurering")
    ​​
  • Karosseri:
    Glasfiber med metalforstærkning i form av:
    ​Coupe: Birdcage (metal) rund hele passager kabinen.
    ​Cab: Torpedovæg og forruderamme.
    • Rust i disse zoner.
    • Skader på fibrene/reparationer. Non Hit Body er det bedste. Mindre skader er ok, hvis de er repareret professionel.
    • Dårlig opligning af klapper og dører (dører skal lukke med et click) kan indikere tidligere skader.

      ​Dårligt karosseri kan koste over 100.000kr at reparere.
      ​​
  • Interiør:
    • Instrumenter (uden ur), virker de? Komplet renovering ca. 10.000;-
    • Komplet interiør koster op til 50.000 DKR;-​

Mekanisk​

  • Bremser:
    Nedslidne skiver, utætte caliber, dårlige rør, slanger etc.
    ​Komplet renovering koster op til 20.000;-
    ​​
  • Motorer:
    Lyt efter mislyde, check for blow-by (efter varmkørsel, olie dampe ud af oliepåfyldning.)
    ​Renovering af small block koster op til 35.000;-. Big block op til 50.000;-
    ​​
  • Gearkasse:
    • Manuel:
      ​Check skiftes lethed og synkromes støj.
      ​​
  • Automat:
    Skifter i alle gear, farve på olie (rød) Kick Down.
    ​Reperation gearkasse 5-20.000;-
    ​​
  • Kobling:
    ​Ny kobling ca 8-10000;-
    ​​
  • Bagtøj:
    Mislyde, bagvognsløshed
    ​Renovering af bagvogn incl. bøs og kryds koster op til 20.000;-
  • Crom:
    Kofanger, dørhåndtag, cab-dele, lister etc. Koster op til 20.000;- for komplet udskiftning.
    ​​
  • Glas:
    ​Forrude monteret ca. 5.000;-
    ​Siderude monteret ca. 6.000;-
  • Top:
    Incl. underpad og montage ca. 12.000-15.000;-
    ​​
  • Fælge nye:
    • Knock off med spinner, ca. 25.000;-
    • Stålfælge med trim, ca. 5.000;-
    • Dæk, 5-10.000;-
      ​​
  • Sidepibe:
    Fiber cover (C3), ca. 10.000;-
    ​Rustfri cover (C2+C3), ca. 20.000 - 30.000;-
    ​Alm. udstødning ca. 5000;-
    ​​
  • Gummilister:
    • Karosseri, ca. 5000;-
    • Top, ca. 4000;-

Dette er i grove træk fælder og priser på at få dem udbedret professionel​

Firmainfo

Dream Factory​

CVR: 17213903

Kontakt